onsdag 21 april 2010

amfiteatern under lufttåget.







ibland stöter man på en skatt under ett planlöst vandrande hemmåt. på 2055 Clark Drive fashinerades jag av the skyline, tågen och industrin och plötsligt fann jag mig ståendes i en amfiteater där statyn av Christopher Columbus en gång befann sig. dock ansågs inte platsen värdig brevid tunga lastbilar och under dundrande tåg trots de formklippta buskarna så fint utmejslade mellan betongpelarna, så mannens byst flyttades. kvar finns plaketten med datumet October 11 1986.
var han nu befinner sig vet jag inte ännu men jag ser fram emot dagen då jag får stirra djupt in bronsögonen.

ps. statyn var en gåva för att hedra den välkända italiensk-kanadensiska brottningsdomaren och mästerskapsvinnaren Angelo Branca som dog 1984.

ps 2. platsen är givetvis perfekt för en av ab synths omtalade och exklusiva framträdanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar