lördag 23 april 2011

adjö plantage.


nu lämnar vi plantagen, den skrivarro vi önskade åstadkomma infann sig och nu kan vi med gott samvete återvända till staden.
följande bör nämnas: häromdagen slängde jag heligt vatten över en större skara indier. scenariot löd som följande, vår vän shruti (som för övrigt visat sig vara lite av en tv kändis) tog oss till ett hare krishna tempel. efter att ha upprepat en ramsa som rörde hare krishna så många gånger att jag fick en plågsam smärta i gommen, plus tittat på utvalda gudar (varav en sades vara "really good looking" kunde inte riktigt se det..) var det dags för: dricka det heliga vattnet. då enda gången jag hitintills drabbats av magsjuka var när jag drack kranvatten den där gången, bestämde jag och stina oss för ett fejk drick. jag såg min utväg när jag insåg att man 1. fick sin hand fylld med heligt vatten 2.drack 3. förde handen genom håret. mitt hår är av mycket god kvalite och kan suga upp det mesta! dessvärre missbedömde jag avståndet mellan mitt hårfäste och luften, det slutade alltså med att jag slängde heligt vatten över samlingen indier bakom mig. slutet gott dock : de skrattade som aldrig förr.

3 kommentarer:

  1. hahahhah det här var jättekul! hoppas du kan berätta nåt liknande jättekul när vi ses ikväll! Parttteeey! (i traditionell fjortisanda)

    SvaraRadera
  2. party like its 1994! (inte för att jag var fjorton då men..)

    SvaraRadera
  3. åhh två vänner på samma plats i ett för mig känt land genom bloggosfären så att säga. kanske en dans vore på sin plats?! i smyg alltså.. ha det great så återförs vi alle sammen snarast.

    SvaraRadera