måndag 11 april 2011

biblioteksmysteriet.

vår kära vän karin andersson bad mig återlämna två böcker till alnarpsbiblioteket. visst tänkte jag då jag numera har vägarna förbi några gånger i veckan. i den överlämnade plastpåsen från en osthandlare fann jag således två böcker vilken den ena vars framsida förtrollade mig likt den gjorde för några år sen då jag själv lånade boken. som av en reflex bläddrade jag igenom boken där jag gick på det knarrande biblioteksgolvet i jakt på glömda spår av karin. vad jag till min stora förvåning fann var ett spår av ab synth daterat 2009.08.31 samt ett index av en konstintresserad med framkallningsdatum 2005.08.01 kvarglömt från en gång jag glömde dubbelkolla bokmärkesstatusen. glädjen var stor över återseendet och jag frågar mig också om det är någon mer än du, jag och karin som lånat superstudio? synd isåfall på en så fin bok vilket påminner mig om att jag borde låna den igen.

mysterium nummer två är vilken bok du fann budskapet i. mysterium tre är hur jag fick det i min ägo för första gången och mysterium nummer fyra är hur bokmärket nu ska färdas vidare..





1 kommentar:

  1. Jag tippar över bord!jag minns det mycket väl, alla dom där bilderna på tavlor och så rosorna, men var fann jag den?och vad lånade jag på stadsbiblioteket för två år sedan?

    SvaraRadera