torsdag 31 december 2009

dagens djurstudie.




att utforska staden och dess vildmark innebär givetvis att man springer på diverse djur. en otrolig mångfald infann sig vid dagens expedition och här visas endast ett axplock.

den röda ponchon hade kunnat fungera både som scenklädsel samt för att pryda vår manager. fåglarna (ja det är fåglar) var vävda med en sådan finess och sammansmälte fint med plaggets indianska framtoning. framsidan hade en klassisk snörningoch givetvis fanns det fransar nertill såsom bilden visar.

på bilden överst var det givetvis den uppstoppade fågeln jag fäste blicken på vid första anblick men mannen är ett kapitel för sig. med den varsamma hand han placerar handen mot den kalla väggen trots ett kadaver ovan huvudet kan han inte vara annat än en god varelse men genom den mystiska blick han har ställer jag mig förstummad, har han läst den bok du johanna och jag engång skrivit, ett av våra tidigaste verk? kanske är han inte så god som den varsamma handen antyder?

panda är ett fint djur. i par ännu finare och när man kan hålla båda två i en hand samtidigt är det så man nästintill svimmar av lycka. det gjorde jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar