fredag 19 februari 2010

colouring of pigeons.

på båten idag satt en man två säten framför mig. mannen i fråga var ca 54 år med en svart stilig gråmelerad välkammad frisyr, slående lik den en gång så populära hockeyfrillan. han spanade ut över vattnet med en blick svår att beskriva och plötsligt börjar han vifta med en gul liten sak som jag efter ett tag av lukten förstod vad en ostbåge. vad denna man gör är alltså att reta (tror han) fiskmåsarna ca. 7 meter ner på andra sidan det dubbelglasade fönstret. märkligt beteende och detta pågår under upprepade försök men fåglarna ger honom ingen större uppmärksamhet. det var dagens observation som jag fnissade åt och fann lustig.

nu befinner jag mig på den kanadensiska landsbygden på vancouver island hos min ömma moders syssling karin. här finns bland annat djur varav flera av fågelart. höns, tuppar, ankor och kalkoner. Jag gillar't!

1 kommentar: