tisdag 2 februari 2010

dagens små saker.

en något sämre dag blir en bra på följande vis:

1. ett mail från Birgitte, en kvinna jag aldrig träffat men vi var tydligen på samma fest i lördags. mailet efterfrågar om jag är the healer who is working with animals. jag önskar jag vore blir mitt svar.

2. nattens taxifärd med jay, en hårt arbetande man på firman Midnite Movers som visitkortet avslöjade. timmen var tydligen för sen för tåget och jag bjöds istället på konsert vid ett annat tillfälle.

3. en turkos kvadrat och nr 001 i brevväxlingen mellan carn-beckyr

4. trerätters japansk middag med bland annat misosoppa tillagat av sambon saki inmundigat under samtal kring jultraditioner där karl-bertil jonsson fick stort fokus då jag återberättade hela storyn med fria översättningar av kända citat såsom tykos tyst jag ser på tv! - quiet i'm watching tv! eller varför inte samma mans bestämda ord: sa och sa, det var ju min tallrik - said and said, but it was my plate. slagkraftigheten hos orden förlorades dock lite men förhoppningsvis gick budskapet om historiens förträfflighet ändå fram då jag var frikostig med mitt kroppspråk.

5. erbjudandet av sittplats på den smockfulla bussen under över 1h pendling mellan maria i new westminister och ubc

6. godbitar för stunden att dela - spotifyspellista från systern

7. intromelodin till de annars värdelösa undervisningsfilmerna i vectorworks

8. tanken på new york...

3 kommentarer:

  1. förslagsvis syster A2, kände att avelsprojektet behövde lite mer vetenskapliga beteckningar för att inte misstas för ett skämt.

    SvaraRadera
  2. punkt 1 är också riktigt bra.

    SvaraRadera