onsdag 17 februari 2010

free spirit.

men här är det iallafall vår! körsbärsträden blommar. krokusarna översvämmar tillsammans med snödropparna och jag har fått en ny vän vid namn free spirit. det är en grön liten rackare som jag fått låna. den tar mig dit jag behagar och dagen bjöd på solnedgång vid stanley park, vancouvers svar på central park. ovan demonsterar jag min glädje över fenomenet att cykla i den bild kvinnan med de olympiskt röda vantarna erbjöd sig att ta innan jag entrar parken. konstverket har halshuggits.

ps. i plastsäcken har jag mitt nya fynd, en frackliknande kavaj som bakifrån ser ut som en byxdress i shortslängd vilket det också är som lämpligen kommer användas under episod 3; återföreningen.

dit till bergstoppen ska jag imorgon och vältra mig i snö och skidåkning.


3 kommentarer:

  1. vem tar kortet på dig undrar jag? den röda vanten som lagt sig där i ena hörnet väcker mycket frågor.

    SvaraRadera
  2. johanna vad är det för information du efterfrågar? hela inlägget är ju praktiskt taget dedikerad till kvinnan med vantarna. likaså efterföljande inlägg...

    SvaraRadera
  3. jag förstår nu! jag gillar hur dom kom med på bild.

    SvaraRadera