onsdag 17 februari 2010

episod 2.

så har episod 2 av ab synths världsturné (där canada räknas vi epsiod 1) tagit sin början. rättare sagt med semla och tårta (tack marcela) på sturup flygplats där flygplanet till london kom med den obligatoriska förseningen (och 35 kronor i den flygplatsdyra flygshoppen som kompensation = ett äpple) för att sedan fortsätta med 24 timmar i london. där bjöds det på bagels med utsikt över den där vackra något slitna biografen med förmånlig studentrabatt jag själv brukade besöka ofta en gång i tiden. med stora förhoppningar om en bodyscan åkte jag sen till heatrow där det visade sig att det krävs att man är chilenare eller ortodox jude för att få den möjligheten. tullpersonalen bad mig ta av hårbandet varpå jag fick förklara att det var lite svårt eftersom det råkade vara mitt eget hår den var gjord av. till ljudet av en gråtande bebis flög vi så till den stora staden där en alldeles för liten man i en alldeles för stor bil körde oss genom natten i bilen som tydligen var hans taxi. balanserande längst fram på toppen av bilstolen försökte han så se namnet på gatuskyltarna som skulle leda oss till vårat hostel. dessvärre led han både av långsynthet och dåligt lokalsinne vilket medförde en taxifärd mycket längre en förutspått. det krävdes både hjälp från ett antal förbipasserande som en springtur för Mannen Managern tills vi hittade till den anonyma dörren för vårat hostel. det ska egentligen stänga ner fick vi veta, men ett tag får vi bo här och så började det snöa.

3 kommentarer:

  1. små män kan vara behändiga. fint att höra att ni kommit fram. episod 2 dvs. episod 3 blir också fin. då ska jag ha på mig mitt nya fynd, vänligen se dagens inlägg...

    SvaraRadera
  2. så SPÄNNANDE att etapp 2 har börjat! ser obeskrivligt mycket fram emot den korrespondens som nu kommer att ta fart. Ett kryckmongos dassiga liv kommer få (ny) mening. tack!

    SvaraRadera
  3. hihi, jag fnissar åt tanken på ditt hårband av hår och flygplatspersonalens tankar.

    SvaraRadera