fredag 26 mars 2010

dagens ord: derelict



= övergiven.

när jag tillslut förstod vad dagens föreläsning handlade om blev jag som i extas och anteckande febrilt allt Doug sa i hopp om att en dag få citera vid den stundande återföreningen.

listor. han gillar det. its a great habit of mine


så här kommer dagens två:

Some Phenomenological Aspects of
DERELICT PLACES

1. The dialectics of the FOREGIN and FAMILIAR
2. Accenturating PUBLIC and PRIVARE DIFFERENCES
3. The Dialectics od ATTRACTION and REPULSION
4. The Dialectics of the ROUGH and REFINED
5. SLOW TIME - FAST TIME
6. The Dialectics of CONTROL and NEGLECT
7. WORLDS for the IMAGINATION
8. A NON-JUDGEMENTAL WORLD


och:

A TYPOLOGY of the DERELICT
1. The TRACE
2. The RELIC
3. The RUIN
4. The ABANDONED SITE
5. The GARBAGE DUMP
6. The JUNKYARD
7. The FLEAMARKET
8. The FOLLY
9. The LANDSCAPE OF CONTROLLED NEGLECT
10. The TANGLED GARDEN
11. The ADVENTURE PLAYGROUND
12. The RUSTIC STYLE
13. NATURE TEEMING. NATURE EXPLODING
14. The URBAN COMMONS

Det var det.

2 kommentarer:

  1. det var här jag närapå dog.

    SvaraRadera
  2. ånej, det hade jag glömt. den mest obehagliga känslan börjar sakta ta över min kropp igen. nej.. hjälp vad läskigt det var. jag mår illa.
    bland bajs och guld. och pastell.

    SvaraRadera