fredag 5 mars 2010

ett förtydligande:jag kommer inte från polen


att klä sig i mörker är ingen bra ide, men jag ville inte väcka mannen. det är svårt framförallt för att mörkret gör det omöjligt att skilja en färg från en annan och stort från litet. jag tog en chansning och kom ut i dagsljuset med vad jag tyckte var ett inte helt misslyckat resultat med tanke på omständigheterna.så gick jag till affären för att köpa vad som visade sig bli mitt livs dyraste tomater, att det stod 15 kronor styck och inte kilo missade mina morgontrötta ögon helt. på vägen hem mötte jag franscesco, hans hörsel var inte den bästa men han ville gärna prata och skaka min hand hårt och länge.
-are you from polen?
-no, sweden.
-ahhh polen!
-sweden.
-polen?
-sweden.

-swiczxhmndnsoah?
-?
-ahh sueca!

det är pälsen och kanske även det för dagen lätt fågelliknande utseendet.

1 kommentar:

  1. jag gillar polen och fåglar. så mycket att jag ska träffa tre polacker på söndag. om jag bara hade en fågel (läs fågelkvinnan) vid min sida...

    SvaraRadera