fredag 1 januari 2010

förberedelser

att försöka sig på att förstå vad som komma skall visar sig vara omöjligt. om två dagar ska jag flytta in där jag troligen kommer spendera 4 månader, Fairview Crescent kallar sig stället men hur kommer man dit så där på en söndag med en packning som förhoppningsvis ska räcka ett tag? det är sådant jag sitter och funderar på nu såhär 1 januari 2010. tur att jag snart få färdas i tid och rum då jag ska se avatar i 3D.

som grädde på moset bifogar jag det dialogstartande schema (det enda jag skrivit ut och förberett mig på innan ankomst) som jag tur nog fick med i ett mail (spara och skriv ut vettja, kanske kan det även användas i andra sammanhang?). som sig bör har jag lärt mig det utantill, man vill ju inte ställa till med en scen. jag inser att jag även packat lite fel (har idag funnit en packningslista som universitetet snällt skickat ut) trots mycket bra hjälp av sambos och kollegor. Mitt enda rätt är de saker man inte får ha med sig, dvs:

Air conditioner

Electric blanket

Unauthorized furniture

Large appliances (small minifridges are permitted.)

Expensive jewellery

Firecrackers, explosives, propane

Barbecue (large or small)

Guns or weapons (including imitations)

Hotplate or butane burner

Illegal drugs

Pets Space heater


varav det sista, Pet Scape heater, skulle jag gärna tagit med mig en om jag hade en eller visste vad det var. man kan ju bara föreställa sig...
för allas säkerhet.


1 kommentar:

  1. Barbecue? är det då enbart själva köttet,eller köttet tillsammans med marinad,grillen eller själva festen som du inte får ta med dig.. hmm.. jag tror du kan ta dig runt det här förbudet...

    SvaraRadera