tisdag 19 januari 2010

dagen då det händer.


kärleksmat. något jag verkligen saknar. själv föder jag mig med kaffe och donuts från det närmaste haket Tim Hortons. en sann superhjälte eller iallafall seriefigur tänkte jag med tanke på det flashiga något 80-talslika namnet men ack, det är en simpel hockespelare. de har visst frukostflingor här också. sportnissarna. kan väl jämföras med Gunde Svans havregrynsgröt.

plus att jag fick ett nytt fik introducerat här på morgonkvisten. de kryllar av dem. det speciella med detta var att alla rörde sig i slow motion och jag blev avrådd att beställa en bagel då vi hade fått vänta i 30 min. den lilla asiatiska flickan med plåster på hakan som jag vid första anblick trodde var fullt med blod och var, passande i matsammanhang, visade sig vara en perfekt avbild av nalle puh i 90 graders vinkel. tur att det inte fanns sådana ting under min tid som samlare på diverse prylar med nalle puh avbilder.

vidare scannar jag in fågelbokmärken till ett kollage. det blir fint. eller någotsådär. imorgon presentation inför de viktigaste arkitektkontoren här i vancouver. så att vi kan få en personlig kontakt med dem. tack kris fox efter ett enveckasprojekt som hade behövt minst 2 månader. åter till det och fågarna...

1 kommentar:

  1. rebecka, du vet att hjo-katten heter aramis fox. det kan finnas ett släktskap?

    för övrigt tycker jag inte projektet låter som någotsådär, det låter bra, mycket bra!

    SvaraRadera