lördag 23 januari 2010

en flygande dröm.

i natt drömde jag att jag besökte vancouver island och staden victoria. färdmedlet var en enorm fågel. en brun örnliknande sak som tog mig ut till ön medan jag satt på dess ryggparti. flygfärden var spektakulär. endast 1,5 dollar. staden var fantastisk. kullar/berg som hade byggts om till boende. som bilbohusen fast på höjden. men inga runda dörrar utan med utskjutande färgade glaspartin istället. i fyrkantigt format.

färden tillbaka till vancouver leddes av en korsning mellan en svan och en fiskmås. lite svårare att hålla i sig då dess flygvinkel var lite sluttande bakåt. denna fågel var även lite mer våghalsig, nästintill på ett dumdristigt sätt och flög snabbt och hastigt mellan smala bergsskrevor. hisnande.

2 kommentarer:

  1. Ribbsi. det här är två olika sagor & jag känner till båda, den första kallas för Avatar. den andra är snarlik och heter Nils Holgerssons underbara resa, upp på rygggen av den här korsningen av svan och fiskmås - det måste vara en skånsk gås helt enkelt, namn; Akka heter fågeln. själv vaknade jag 30 minuter för tidigt. samt kl. fem också. oroligt o drömlöst vad jag minns...

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=URejvrLFgCw&feature=related

    SvaraRadera