måndag 4 januari 2010

någon annans mat.





så här mycket popcorn och tonfisk finns det i ett hus i vancouver. att skaffa föda visade sig vara lätt till en början då de fantastiska kollektivet praktiskt taget matade mig med de flesta godsaker man kan önska sig. som ett tack bakade jag en svensk kladdkaka som uppskattades väldigt. nu är situationen en annan. att bygga upp ett kök med både inventarier och ätbara ting är inget man gör i en handvändning. mina två mexikanska rumskompisar har uppvisat upp stor mognad trots deras ringa ålder (21 år. you don't look like 25, fick jag givetvis höra och jag utlyser härmed en fråga. om man är 25 år och samtidigt ser ut som man är 25 år hur ser man ut då?) och handlat även till mig. det visar sig som om vi ska dela på allt. hmm... igår fick jag med mig en lista till affären som visade sig vara en inte så bra mataffär. istället inhandlades en mascara trots att det inte stod på listan. den visade sig i sin tur under morgonens timma innehålla kulören blackened ruby. ett litet skräckblandat glädjeskri utbröt då jag fick se den rödaktiga tonen och de bomullstunna väggarna vibrerade i takt med de varsamma strykningarna mot mina något för få ögonfransar.




5 kommentarer:

  1. ruben,jag vill se dom! ögonfransarna!!

    SvaraRadera
  2. eftersom säkert hälften kommer trilla av kan jag skicka några på posten.

    SvaraRadera
  3. Disposable handtowels känns väldigt hemtrevligt och 2010. Det där med att man ser ung ut för sin ålder är spännande, det sa alltid de där kvinnliga asiaterna till mig. Kul tänkte jag samtidigt som jag fegade ur och inte vågade säga att de såg själva aningen unga ut i nalle puh t-shirtar och rutiga boxershorts. Jag tycker att du ser väldigt 25 och rätt ut för din ålder. Puss

    SvaraRadera
  4. Jag vill först ge er min mest aktade aktning och längsta applåder för denna otroligt produktiva och intressanta blogg. Det är heller aldrig fel med en blogg som har repskt för vårt sällsynta modersmål.
    Tack!

    Om man på ett logiskt sätt ska räkna ut din extremt avancerade ekvation "om man är 25 år och samtidigt ser ut som man är 25 år hur ser man ut då?" då måste det självklara svaret bli: Den personen ser då ut som en kvinna/man i sina bästa år. För ser man ut som man är måste man vara ha jytterst bra "koll" på sig själv, och är då till den minsta grad 100%-säkert i sina bästa år... å andra sidan låter det ganska trist. För vad är det roliga med att hitta livets mening så tidigt i livet?

    SvaraRadera
  5. oj vilken fin filosofisk touch åldersfrågan fick simón. livets mening och sina bästa år är alltså samma sak?! nu vet jag. tack simón!

    SvaraRadera