onsdag 27 januari 2010

Shirley Lo + Jaz


då avfärdspresenten i form av en ytterst välkomponerad cd överlämnad av herr manager trollbundit min vakenhet fann jag mig plötsligt på fel hållplats. känslan av vilse byttes snabbt ut mot glädje bland villakvarter och secondhandbutiker. en frisersalong passerades. jag gick tillbaka och spanade in genom det något smutsiga skyltfönstret. där stod kvinnan som skulle klippa mig. äntligen! 10 dollar på kinesiskt vis. kvinnan presenterade sig som Shirley Lo och bad mig sitta ner i den svarta läderstolen. hon rörde varsamt och noggrant mitt hår där kommentaren "you've got nice hair" hastigt byttes ut mot "you have thin hair, not too bad". hennes eget hår var kort och permanentat och passade väldigt bra ihop med den något glansiga pastellrosa tröjan med lite fågeldunliknande krage. 25 dollar fick jag betala för kalaset då jag tydligen inte var ett barn längre, men då fick jag också ett visitkort, Given Image Design Salon Ltd heter visst stället och Shirley Lo titulerar sig med stylist.

efter det trevliga mötet vandrade jag vidare och köpte mig en cat suit från 80-talet med paljetter och draperingar. expediten förpackade tygstycket i en brun anonym papperskasse. lyckan var total och fortsatte stiga under kvällens huvudevent, capoeiralektionen hos Aché Brazil där jag fick lära mig att mästaren har gjort en hel del stunts för Teenage Mutant Ninja Turtles. en favoritserie om new york.

framför mig stod en kort muskulös och senig kvinna vars turkosa bälte matchade med hennes bh i exakt samma kulör. matcha är bra tänkte jag. dessutom heter kvinnan, hör och häpna, jaz och jag ville därför genast bli hennes vän i brist på orginalet som jag saknar oerhört.

idag var en bra dag och solen sken länge och starkt.

5 kommentarer:

  1. Raz! att skriva upp på packninglistan inför din NY vistelse är helt klart paljtettsuiten, jag ska försöka matcha upp dig men det kommer bli svårt..

    SvaraRadera
  2. vilken typ av senighet undrar man ju sen, är det i stil med birgitta senighet??

    SvaraRadera
  3. du! stoffe klippte mig häromdagen, hans händer var noggranna. mitt hår är lyckligt.

    SvaraRadera
  4. paljetterna är så gott som nedpackade...

    SvaraRadera
  5. birgittas senighet är svår att leva upp till. jaz var även väldigt vältränad, i skrivande stund kom jag precis på att birgitta är en jäkel på sprint. eller var i sina ungdomsår iallafall så här blir frågan genast svårare.

    eventuellt blir svaret. om 25 år...

    SvaraRadera