torsdag 7 januari 2010

industrins färger.




skolan är här. på ett mycket intensivt sätt. många kurser hit och dit som blandas med vardagens sysslor som inte flyter likt det vatten jag är van vid i mitt hemland. igår hade vi årets första fältstudie. två microparker med så flotta namn som cambridge park samt oxford park framkallades genast bilder. stället visade de sig vara en bakgård, en knarkarpark med industrin och bergen som fond. här ska nog jag kunna lösa ett och annat var inte det första jag tänkte när jag gick fram för att ta ett foto och utbyta några meningar med en av uteliggararna som satt på en av de prefabricerade parkbänkarna i ofärgat trä. vad jag till min stora förvåning fick vara med om var att mannen med det bruna papperspåsen innehållandes en hamburgare tilltalade mig vid förnamn, you must be rebecka. denna man, iklädd en festlig mössa med tofs, tuffa solglasögon från 90-talet trots avsaknad av sol samt minst fem piercingar utplacerade i de båda öronen visade sig vara min professor. en californian dude som ska ta oss till portland, lära oss allt om design, material och vektorworks. yeah! efter mötet tog hela klassen (12 pers, lyxigt) en kall öl på haket brevid. det här ska nog lösa sig tänkte jag då.

2 kommentarer:

  1. hhahhahaha värsta bästa! :) :) :) du och professorn kommer få en underbar tid tillsammans. hoppas på att få följa med på resan. Pablo o jag har just spendat kvällen i meccasofforna kollandes på "ett öga rött" o sen snaggat bort några timmar. Nu är det NATT i svea, och kallt som bara attsingens! t.om under filt. kanske behöver den där lyxiga ullpläden trots allt. Talks soon. be good. be happy. be becks =D puss!

    SvaraRadera
  2. plus att professorn sa till en elev 'don't freak out, it's only school'. tänk på det elli!

    hade varit fint att utbyta någa ord men har fortfarande inte hittat dig på skype. får snoka igen... puss!

    SvaraRadera